Proiectul IP4J

Proiectul IP4J își propune să dezvolte unelte care să le permită furnizorilor de formare să-și ajute cursanții să prospere în sala de clasă, dar mai ales pe piața muncii. În acest sens, în cadrul proiectului se vor dezvolta o serie de broșuri interactive, materiale video și o aplicație. Aceste materiale vor servi ca exemple de bune practici pentru formatorii care pot să urmeze aceleași metode, pentru a-și creea propriile materiale didactice.
Ce își propune proiectul:
Denumirea completă a proiectului este Formare Practică Inovativă pentru joburi pentru cei cu nivel scăzut de educație formală și migranți (Innovative and practical training for low-skilled and migrant jobs).
Proiectul este despre inovație în domeniul formării vocaționale și prin el ne propunem să dezvoltăm, testăm și introducem o nouă abordare a învățării la locul de muncă pentru cei cu nivel scăzut de educație și pentru migranții care nu stăpânesc limba locală. Vom trata tema pornind de la faza de orientare în carieră, apoi vom oferi soluții pentru realizarea de instrumente didactice vizuale pentru a transmite informațiile necesare pentru obținerea abilităților necesare pentru un loc de muncă.

IP4J în numere
numărul de parteneri:
număr de întâlniri transnaționale:
numărul de broșuri interactive publicate:
durata de implementare:
Produsele Proiectului:
IO1 Ghid de instrumente pentru orientare în carieră
Ghidul pentru orientarea în carieră va lua forma unui pdf interactiv și va fi distribuit ca o resursă educațională deschisă (Open Educational Resource).
Scopul acestei resurse este să îi ajute pe cei cu nivel scăzut de educație formală și pe migranți să identifice abilitățile pe care le-au deprins deja și, în funcție de acestea și de piața muncii, să selecteze o cale potrivită pentru cariera lor.
Ghidul va fi disponibil în toate cele 6 limbi ale proiectului.
IO2 Broșuri Ilustrate
Vom produce o serie de 4 broșuri interactive concepute și publicate ca resurse educaționale deschise. Cele 4 broșuri vor fi publicate în forma de carte cu un număr redus de pagini și vor conține informații în special sub forma de fotografii, ilustrații și link-uri, pentru a putea fi folosite cu ușurință de cineva care nu stăpânește vreo o limbă de circulație internațională. Fiecare broșură va conține informații despre o anumită tematică: Ajutor de Bucătar, Grădinărit, Servicii de Curățenie, Meșteșuguri și Produse de Artizanat.
IO3 Tutoriale Video
Tutorialele video vor fi realizate pentru a sprijini informațiile din broșuri (IO2). Ele vor avea aceleași tematici ca și broșurile – Ajutor de Bucătar, Grădinărit, Servicii de Curățenie, Meșteșuguri și Produse de Artizanat. La fel ca în cazul broșurilor, vom încerca să exprimăm conținutul tutorialelor fără a folosi limbajul vorbit sau scris, pentru ca acestea să poată fi înțelese de cei care nu înțeleg vreuna dintre limbile proiectului.
IO4 Aplicație pentru Dispozitive Mobile
Aplicația pentru dispozitive mobile va colecta toate resursele de la IO2 și IO3 pe care le va organiza într-o prezentare cât mai accesibilă și simplă.
Contribuția Rogepa în proiect
Resurse de Formare
și Orientare
Pentru Ghidul de orientare în carieră (IO1) și cele 4 broșuri (IO2) este nevoie de experiența tuturor partenerilor. Rogepa va contribui la conținutul acestora cu informații relevante din experiența noastră de formare și orientare pe piața muncii în România.
Realizare de
materiale video
Rogepa a primit rolul de a furniza materialele video referitoare la jobul de Ajutor de bucătar. Vom produce și furniza aceste materiale și, de asemenea vom realiza și întreține canalul de YouTube al proiectului.
Design
Grafic
Rogepa va realiza designul grafic al celor 4 broșuri publicate în cadrul proiectului. Vom realiza sau colecta materialele multimedia care vor intra în componența acestor broșuri.
Adaptarea și Traducerea Informațiilor
Proiectul se bazează pe informații provenite din regiunile tuturor partenerilor, deci Rogepa este responsbilă să furnizeze, structureze și să traducă informații relevante din România. Traducerea și adaptarea în limba română a informațiilor contribuite de alți parteneri ajută la vizibilitatea proiectului în România.
Organizare de evenimente
Rogepa a găzduit singurul eveniment de training pentru angajații partenerilor proiectului (Joint Staff Training Event), în septembrie 2021, la care au fost reprezentați toți partenerii proiectului. Pe parcursul evenimentului de la Baia Mare am fost atenți să furnizăm spațiul corespunzător pentru conversații și prezentări, dar am și organizat excursii locale opționale care să-i ajute pe oaspeții noștri să se familiarizeze cu contextul regiunii. mai multe detalii pe website-ul IP4J
Cooperare Internațională
IP4J este planificat în așa fel încât toți partenerii sunt implicați în majoritatea aspectelor proiectului. Cooperarea de la distanță este astfel un element crucial în derularea proiectului. Comunicarea și managementul proiectului se bazează pe Trello, pentru structurarea informațiilor, colaborăm folosind Google Sheets și Google Docs și susținem întâlniri pe Skype. Participăm de asemenea la cele 4 întâlniri transnaționale în țările de implementare ale proiectului.
Partenerii:

FA-Magdeburg GmbH
FA-Magdeburg GmbH este o companie germană de formare, localizată în Magdeburg, Saxonia-Anhalt, Germania. Ca un furnizor continuu de educație, ne-am angajat încă de la înființare în asigurarea schimbului de cunoștințe practice și abilități, în conformitate cu evoluția tehnologică avansată și cererile pieței.
Experiența adunată în anii în care am dezvoltat numeroase activități de formare, naționale și internaționale, în limba germană și în limba engleză, pentru diferite grupuri țintă (în special pentru școli profesionale, angajați în sistemul de stat și angajați în industrie), ne-au făcut centrul de formare unul foarte activ pe piață. Suntem, de asemenea, activi ca parteneri de practică în sistemul dual VET din Germania, în domeniul IT.

Euro-Net
Euro-Net este o organizație non-profit, localizată în Potenza, Italia specializată în furnizarea de servicii de formare și informare. Scopul este de a implica tineri și adulți în construcția unei Europe mai solidare. Euro-Net oferă tinerilor și adulților din regiunea sa un centru de informare și dezvoltare de proiecte, organizează cursuri de formare, facilitează schimburi de experiențe și organizează activități artistice și sportive. Sunt implicați în cercetare și consiliere, dar au experiență și în e-learning, realizare de web site-uri și publicații electronice.

Inercia Digital
Inercia Digital este o companie fondată în 2010, cu sedii în mai multe localități în jurul orașului Huelva din sudul Spaniei. Se ocupă cu formarea și inovarea în competențe digitale la nivel internațional.
Au experiență în realizarea de site-uri web și platforme de e-learning pentru instituții/furnizori de învățământ (cum ar fi școli, centre de educație pentru adulți, VET etc.). Au dezvoltat în același timp sisteme de formare privind competențe digitale, instrumente web, e-learning, oportunități virtuale și învățare colaborativă.

MSS
Miðstöð símenntunar á Suðurnesjum (MSS) este o instituție de învățământ pe cont propriu, care funcționează în sud-vestul Islandei. A fost fondată în anul 1997 de către comunitățile locale, sindicatele, Colegiul General Sudurnes, companii cheie și Asociația Națională a Muncitorilor/Educațional în Islanda.
Astăzi există 19 membri ai personalului, în jur de 2000 de studenți și dintre aceștia aproximativ 600 de imigranți. Obiectivul principal al MSS este de a promova și asista în educația adulților în comunitate, cu o atenție deosebită creșterii educației continue, sporirii abilităților și calificărilor personale, precum și promovării bunăstării generale a populației. Instituția cooperează cu școli de la nivel universitar, școli private, școli de specialitate și instructori individuali.

Rogepa
Rogepa este o companie româno-germană activă în regiunile orașelor Baia Mare și Cluj-Napoca, România, activitatea principală fiind educația adulților. Designul programelor de formare, dezvoltarea de curricule, consilierea profesională, designul de materiale de formare, managementul de proiecte europene și planificare de evenimente naționale și internaționale sunt domeniile în care avem experiență. Credem în folosirea tehnologiilor actuale pentru a face formarea de înaltă calitate accesibilă pentru toți.

Sprijinul acordat de Comisia Europeană pentru elaborarea acestei publicații nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor, iar Comisia nu poate fi trasă la răspundere pentru orice utilizare a informațiilor conținute în aceasta.
Mai Mult
Dacă vă interesează proiectul IP4J și doriți să aflați mai multe informații, vizitați website-ul proiectului.